• Добро пожаловать на форум умных покупателей! Присоединяйтесь к нашей уютной компании и участвуйте в обсуждениях – Регистрация

Продавец не хочет делать full refund

T

Tokiman

Новичок
Регистрация
7 Апр 2011
Сообщения
36
Баллы
0
Местоположение
Leningrad
Всем привет.
Исторя началась с покупки лота Сумка
Стоимость самой сумки была $10,49, доставку попросили сделать трековую за 21,99 (USPS Priority Mail International ). Оплату по лоту произвели 23.06.2011.
Время идет, прод не отмечает значек шиппинга. В итоге 27 числа значек появляется.
Пишем письмо:
Код:
Dear bestelectronic-store, thank you for the deal. Could you please give me track #?
Приходит ответ:
Код:
Dear kseniya_wants_to_buy, Thanks for your recent purchase,it is our pleasure to assist you. We received your payment and will ship your order within 2 business days. You will receive an email or ebay message from us with the shipping info once shipment completed. Please feel free to contact us for any further questions. Best regards. Bestelectronic eBay Service Fantine
В списке покупок Ebay появляется Tracking number: LN156027850US (который вообще никак не бъется)
Соответственно вопрос:
Код:
Dear bestelectronic-store, Dear Celler. I've paid for the shipping USPS Priority Mail International ($21.99), you gave me the track number LN156027850US , but it is not Priority Mail shipping. Why?
Ответ:
Код:
Dear kseniya_wants_to_buy, Thank you for your time. Your item was sent on June 27th. Here is the USPS Delivery Confirmation #: LN15 6027 850U S Unfortunately this service does not provide online tracking status. But we do have a pick up scan at our warehouse in Brooklyn. Usually it takes about 15-20 working days. Hope you can wait with patience. Have a nice day Bestelectronic eBay Service
Мммм, заставляет задуматься за что было переплачено 5$
Я:
Код:
Dear bestelectronic-store, As you have disturbed the shipping terms for which I have paid, I am waiting from you the partial refund now.
Ответ:
Код:
Dear kseniya_wants_to_buy, Thanks for writing to us and letting us know about this issue. I truly apologize for what happened. Our shipping department. in Brooklyn NY, has to process about 15 thousand packages a day. Accidents like this do happen some times and we are still working on reducing them. Please accept a refund of $5.00 as our apology and please let us know if there is anything else you would like us to do. Please do not hesitate to contact us. Best regards Bestelectronic-store, Fantine

Вот причем тут возврат 5$ в качестве извинений??? Была оплачена услуга, ее условия не были выполнены, а эти 5 $ значит извинения.... Ладно, ждем. Письмо от прода получено 29 числа. Время идет, палка молчит, денег нет.
Пишем письмо:
Код:
Dear bestelectronic-store, Hello. I don't see a refund, why? I am very disappointed!
Ответ от 4 июля:
Код:
Dear kseniya_wants_to_buy, Thanks for getting back to us. We will issue you a refund within 24 hours Once we completed it,we will inform you the transaction ID Thanks for your time Have a nice day Bestelectronic-store Fantine
Позже добавляют
Код:
Dear kseniya_wants_to_buy, Thanks for your support. We have completed issued a refund for your item. The transaction ID is: 89X519966H438335E You can check your paypal account. If any questions,please feel free to contact us via email. Have a nice day. Bestelectronic customer care Fantine
Деньги приходят, все ок.
Ждем саму сумку. Подходит время 44 дней. Решаем открыть кейс и написать письмо продавцу.
Письмо:
Код:
Dear bestelectronic-store, I bought the item, paid on Jun-23-11 via PayPal, but haven't received it yet. So I have to open the dispute, for safety of my money. I will close the dispute, as soon as I'll recieve my item.
Аналогично в кейс на палке.
Ждем.
12 августа от прода приходит письмо
Код:
Dear kseniya_wants_to_buy, Greetings. Regarding your item# 310324232866, may we know whether you have got it or not now ? Below is the shipping address we sent before: [b]АДРЕС УКАЗАН КАК В PAYPAL[/b] Is it correct ? Please write to us directly when you receive this letter. All the best wishes for the future. Bestelectronic-store eBay Service
Подтверждаю
Код:
Hi, I haven't received item yet. Yes, the address is correct.
Прод:
Код:
Hi kseniya_wants_to_buy, Greetings. We are sorry to hear that you have not got it yet .We're afraid that it has been lost on route because it usually takes about 2-4 weeks for standard mails to be delivered. We really do hope you could own the item.And so we would like to offer resend to you .If you agree with this solution ,would you do us a favor to close the case on Paypal firstly so that we could resend it out smoothly ? Your kind and support will be appreciated a lot. Best regards, Bestelectronic-store eBay Service
Так как сумка мне повторно не нужна (и продавец уже заставил задуматься о его честности) говорю:
Код:
Hi, bestelectronic-store. No, thanks. I don't need this item resend. If I will not receive the item untill 19 August, I'll insist in full refund in paypal case.
И вот прод начинает юлить:
Код:
Hi kseniya_wants_to_buy, Greetings. In order to save your time,we would like to offer refund 75% -80% to you as compensation directly .Would you like it ? Please write to us directly when you receive this letter. All the best wishes for the future. Bestelectronic-store eBay Service
Но, так как я расчитываю на 100%, пишу ему (порядком разозлясь):
Код:
I can't understand, why should I lose my money because of undelivered item? From you there were errors in shipping terms (track # which was given to me is incorrect) and delivery period. I need FULL refund, all that i've paid to you. Except 5$ of partial refund which was made from you earlier.
И тадамс, последнее письмо прода, которое было пока оставлено без ответа:
Код:
Hi kseniya_wants_to_buy, Greetings. Regarding the question of tracking# ,The service does not provide online tracking status. But we do have a pick up scan at our warehouse in Brooklyn, it was shipped on June 29. It is not one wrong tracking# .All need your understanding. We really did send your item out before but we have no idea why you still receive nothing now.Would you please let us keep 15% as shipping cost and refund 85% to you directly ? Is that okay with you ? Looking forward to resolving this case for you soon. Best regards, Bestelectronic-store eBay Service
Значит 75, потом 80, теперь 85%... Хотелось бы послушать мнение, что делать с таким "продавцом"???
У прода, как оказалось, есть весомая доля негов по причине недоставки товара.
 
S

Serge-bay

Новичок
Регистрация
8 Июл 2010
Сообщения
2 371
Баллы
0
Местоположение
RU, SPb
Ну, лучше бы написали сколько хотят вернуть, если из 32.5 у.е вычесть 5, получается около 85%, а вот от какой суммы они хотят 85% фиг их знает.
 
T

Tokiman

Новичок
Регистрация
7 Апр 2011
Сообщения
36
Баллы
0
Местоположение
Leningrad
Прод просит денег за доставку
Код:
Would you please let us keep 15% as shipping cost
Понятно что 85% не всей суммы, а с того что осталось после частичного возмещения в 5$.
 
S

Serge-bay

Новичок
Регистрация
8 Июл 2010
Сообщения
2 371
Баллы
0
Местоположение
RU, SPb
Ну тогда так же вежливо ответить, что не-а, только 100% ну чтоб вежливее было, добавить, что исходно вы для того и переплатили за трек, чтобы уменьшить риски и что не готовы теперь нести потери. Ну если хочется ответить.
 
B

BiW

Начинающий
Регистрация
24 Мар 2010
Сообщения
1 584
Баллы
19
Местоположение
Витебск
Прод просит денег за доставку
ИМХО - перебъется. Мало того, что фест классом заслал вместо приорити, так еще 15% зажать теперь хочет. Т.е. взял за доставку 11 долл, послал за 5, так еще и эти 5 ему оставьте? Странный торг вообщето для продавца, у которого якобы 15000 посылок в день уходит - за целых 5 баксов.
 
A

Al-Za

Новичок
Регистрация
19 Июл 2008
Сообщения
3 613
Баллы
0
Местоположение
Россия
Мало того, что фест классом заслал вместо приорити

Ну вообще-то бывает Priority с L*______US. Small Flat Rate Box, например. Это так - для информации.

Другое дело, что здесь трекинг вообще не пробивается, хотя должен, каким бы не было отправление...

Добавлено спустя 1 минуту 38 секунд:

Tokiman, какой совет и по какому поводу вы хотите услышать?
Вам сейчас ничего не мешает при желании перевести кейс в претензию и получить в итоге полный возврат.
Отзыв продавцу - на ваше усмотрение.
 
T

Tokiman

Новичок
Регистрация
7 Апр 2011
Сообщения
36
Баллы
0
Местоположение
Leningrad
Вам сейчас ничего не мешает при желании перевести кейс в претензию и получить в итоге полный возврат.
Отзыв продавцу - на ваше усмотрение.
Спасибо, именно это я и хотел услышать.
 
Live

Similar threads




Вверх
Live