• Добро пожаловать на форум умных покупателей! Присоединяйтесь к нашей уютной компании и участвуйте в обсуждениях – Регистрация

Вопрос по статусу платежа "Reversed"

El_Soldato

El_Soldato

Продвинутый
Регистрация
23 Окт 2010
Сообщения
251
Баллы
111
Местоположение
Уфа
В поиске был, информации очень мало.
Дело в следующем, присмотрел лот, начал процесс покупки(стояла немедленная оплата), оплатил, на ебее высветилась ошибка:
3098466m.jpg

А деньги с карты тем не менее сняли, но лот в моих покупках не появился. Написал в саппорт и непосредственно продавцу.
Ебей ответил мне следующее:
Thanks for contacting eBay in regard to your concern on paying an item and there is an error message. We understand how bothering this is and would like to apologize for the inconvenience this has caused you. Please know that we have explored many viewpoints looking for the best way to assist you and commit to support you on this concern. I apologize for the time that has taken for us to get back. We answer each email personally and have been experiencing an unusual high volume nowadays.

Based on the information you gave us, we believe that the customer service team at PayPal will be able to give you the best assistance to resolve this concern. We, in eBay, are always committed and happy to help you in any way we can, however, this issue would require your updated PayPal membership account information which we do not have access as of this time. PayPal account information is kept confidential to keep your account secured. Hence, they are inaccessible from our department. For this reason, we strongly advise that you coordinate with our partners in PayPal since they are authorized to view your account and are trained to assist members on these types of issues.

Please call them at 1-888-221-1161.

Here are the hours they’re available:

Monday through Friday: 4:00 am – 10:00 pm Pacific Time

Saturday and Sunday: 6:00 am – 8:00 pm Pacific Time

I trust this information is useful, Robert. As a recap, please do not forget to coordinate with PayPal by calling the number provided in this email at the times outlined above and rest assured that you will have your concern best answered. Please know as well that we do respect the opinion you have posted and appreciate your participation in our forum, and look forward to improving our services to better address your all concerns in the future.

I expect this information will show our commitment to support you and firm up your trust in our services. We wish you all the best on your future eBay transactions.

Thank you for choosing eBay. We value your business.

Sincerely,

Jeffree J.

Затем ответил продавец, что он получил деньги. Я предложил убрать функцию немедленной оплаты, чтобы я смог добавить лот в мои покупки, через бай ит нау и отметить как уже оплаченное. Ок, все сделали. Затем продавец пишет, чтобы я попытался оплатить еще раз на следующий день.
Я в недоумении переспрашиваю, мол как же так, на что он отвечает что "transaction was denied or cancelled by eBay. It should say Reversed or Denied in your PayPal.".
Захожу в палку и действительно, в поле "Payment status" у платежа стоит "Reversed".
Впервые сталкиваюсь с подобным. Это значит что платеж был возвращен? Что такое рефанд я знаю. А вот Reversed? Волнует вопрос денег, сумма достаточно приличная, они упадут на счет карты и в какие сроки?

upd. пользовал гугл для поиска, хотя поисковик по форуму нашел больше информации. Думаю тему можно удалять.
 
L

lewwa

Новичок
Регистрация
20 Май 2011
Сообщения
299
Баллы
0
Местоположение
Россия
Reversed вроде как "отмена платежа", а скорость возврата зависит от банка. Может через неделю, может через месяц.
 
El_Soldato

El_Soldato

Продвинутый
Регистрация
23 Окт 2010
Сообщения
251
Баллы
111
Местоположение
Уфа
И еще один вопрос, уже по другому платежу.
Заказывал несколько вещей на зиму с OpticsPlanet.com. Одной куртки нет в наличии, попросил отправить остальное, а за куртку вернуть деньги. Прислали мессадж:
Your item(s) are in stock and ready to ship, however PayPal gives us an error message when we try to capture funds from your original payment authorization. Therefore, we are unable to charge you for this order.

Before we can ship your order, we will need you to send a PayPal payment of $305.80 to Sales@OpticsPlanet.com. Once you have completed the payment, please reply to this email with the associated PayPal payment transaction ID so that we can confirm payment and continue processing your order. If you've never sent a payment via PayPal, simply follow the instructions below.
Статус платежа в палке Expired. На карту эти деньги не возвращались.
Собственно что значит истекший платеж и почему он истёк? :)
 
Live

Similar threads




Вверх
Live