• Добро пожаловать на форум умных покупателей! Присоединяйтесь к нашей уютной компании и участвуйте в обсуждениях – Регистрация

Заблокирован аккаунт продавца ebay

F

fedkonstov

Продвинутый
Регистрация
11 Ноя 2020
Сообщения
4
Баллы
101
Заблокировали учётку регион Россия, я так понимаю после жалобы недовольного клиента, просят подтвердить адрес и происхождение товаров. Отсылал им платежку за свет с адресом как в аккаунте и выписку с карты о покупке товаром, им не понравилось. Страницу регистрации из паспорта не могу скинуть, не тот адрес там. Так же в основном товары на продажу приобретаю на авито и за наличку, следовательно не знаю как подтвердить происхождение товаров документально. Подскажите, пожалуйста, какие документы их могут устроить? Спасибо
 
Biro

Biro

Гуру
Регистрация
30 Мар 2012
Сообщения
9 624
Баллы
2 757
Местоположение
Нью - Йорк, США, Skype: biro_bidjan
@fedkonstov добрый день. От одной жалобы клиента учетки не блокируют. Явно были еще события на которые вы, скорее всего, не обратили внимания. Перешлите пожалуйста ссылку на ваш аккаунт (eBay user id) и письмо по блокировке полностью, чтобы можно было попробовать разобраться в произошедшем.
 
F

fedkonstov

Продвинутый
Регистрация
11 Ноя 2020
Сообщения
4
Баллы
101
@fedkonstov добрый день. От одной жалобы клиента учетки не блокируют. Явно были еще события на которые вы, скорее всего, не обратили внимания. Перешлите пожалуйста ссылку на ваш аккаунт (eBay user id) и письмо по блокировке полностью, чтобы можно было попробовать разобраться в произошедшем.
Продаю цифровые товары, понимаю что это запрещено политикой ebay, но вижу очень много пользователей которые продают такие товары не первый год, хотелось бы узнать как максимально сократить риски блокировки

https://www.ebay.com/usr/fastgamestore

1 сообщение)
Hello fastgamestore,

A review of your eBay account has raised some concern that your use of services may not meet the guidelines in eBay's User Agreement. As a result, we've taken the following action on your account:
- Selling privileges have been temporarily restricted. You won't be able to list new items or revise current listings. You're also not allowed to register a new account.
- Some of your listings may have been removed. Any removed items will be listed further down in this email.
- All fees paid or payable for listings that are ended and/or hidden from search will not be refunded or otherwise credited to your account.

To appeal this restriction, you'll need to:
- Provide proof of delivery for all of the items sold on your eBay account.
-- The easiest way to do this is to submit tracking numbers for each of the items posted. This will help show buyers more of your selling history and will also allow us to confirm that your items have been posted. To upload tracking, please visit the adding tracking information page: http://pages.ebay.com/help/pay/upload-tracking.html
-- You can also verify delivery by providing the feedback you have received from buyers.
- Address any outstanding concerns from buyers who have opened cases against you through eBay or PayPal.

eBay
-- Visit the eBay Resolution Center: http://resolutioncenter.ebay.com
-- You may need to sign into your eBay account before proceeding. In the Resolution Center you will find information on resolving problems with your buyer.

PayPal
-- To resolve your PayPal dispute or case, log into your PayPal account and click Resolution Center at the top of the page.
-- You can view the status of any open dispute or claim from here.
More specific details are provided below.

Once these requirements have been met, please reply to this email and we'll begin the appeal process. Also, please be aware that we may ask you to provide additional information to appeal this restriction.

2 сообщение)
Thank you for writing to eBay regarding restriction on your account. My name is Raghav and I've shared detailed information to help you resolving this situation.

Fedor , I understand that your eBay account is currently restricted. To ensure the safety of the eBay community, we may restrict accounts until we can receive additional verification to confirm identity.

To further evaluate your account further, we would require some documents from your end. Also, we would want to know more about the items you want to sell on the site. For your ease, I have shared the list of the documents and the questions below.

Proof of Identity (any one of the below mentioned documents):

1. International Passport (First & Last page)

2. Driving License (Front & Back)

We would also require you to send us copies of utility bills that can help us verify the address you have registered on the account. You can send us pictures / copies of any documents listed below (any one of the below mentioned documents).
1. Electricity Bill

2. Bank account statement (You can hide the account number from the statement)

3. Credit card statement: The statement must clearly show the following:
o The first and last 4 digits of the card number (card ending in XXXX)

o The expiration date

o The billing address

** We would request you to provide us Proof of merchandise for the all products which you want to sell / which you’ve listed. It will really help us review more details about the product which you wish to sell on eBay. You may share the below document as a proof of purchase:

1. Invoices from suppliers showing supplier's name, contact information, date and invoice number. Invoices must be itemized and include pricing information per product.

2. Receipts from retail stores and outlets that include store name, location and contact details.

3. Proof of payment for invoices and/or receipts. Proof of payment can be in the form of confirmed wire transfers, credit card receipts, checks, credit card statements, or PayPal Transaction Detail statements.

You can send the documents to us from the below link. You can also send them as an attachment from your registered email address by replying to this email.
https://ocsnext.ebay.com/ocs/mudcwf?deptName=USE2M

Rest assured that your information will be treated with care and will not be shared to any third parties.

I request your cooperation and understanding in this situation. In-case there is any concern, please feel free to write back to us.
Kind Regards,
Raghav S

eBay Trust & Safety
 
Biro

Biro

Гуру
Регистрация
30 Мар 2012
Сообщения
9 624
Баллы
2 757
Местоположение
Нью - Йорк, США, Skype: biro_bidjan
Добрый день. Большое спасибо за все приведенные детали. Судя по вашему аккаунту вы неоднократно нарушали правила площадки, у вас были споры от покупателей и несколько жалоб. Не совсем только понятна одна деталь, как вы покупаете товар, что у вас уже был продан, на авито, за наличку. Это я бы службе поддержки точно не говорил, так как есть большой шанс того, что в данную версию они не поверят.
 
Live

Similar threads




Вверх
Live