• Добро пожаловать на форум умных покупателей! Присоединяйтесь к нашей уютной компании и участвуйте в обсуждениях – Регистрация

Продавец удалил товар с аукциона после покупки и оплаты.

  • Автор темы Antikiller
  • Дата начала
A

Antikiller

Начинающий
Регистрация
27 Окт 2005
Сообщения
132
Баллы
16
Приобрел телефон, оплатил и выслал к посреднику в США. Посредник переслал мне его в Россию, но я его еще не получил. Сегодня приходит письмо от ебай, что продавец удалил товар с ебая..что делать?

280810547697 - NEW LG NITRO HD UNLOCKED LTE GSM AT&T P930 ANDROID

was removed from eBay for breaching of one or more of our listing policies. Any offers or bids that you placed on this are now null and void; you don't have to complete this transaction.

This listing was removed because it was listed incorrectly; therefore, the seller is free to re-list the item in the correct format. If you want to, feel free to bid on the item again if it's re-listed.

Here's what you can do if you've already paid for the item:

If you won the item and you've already paid for it, you can choose to reverse the payment or ask the seller for a refund. If you've already received the item you've the option of accepting it or returning it to the seller for a refund.

1) Contact the seller
2) Contact your payment provider
3) Report that the matter hasn't been resolved

- Contact the seller

At this stage, we recommend that you contact the seller and discuss the situation. These situations can often be resolved with a friendly conversation.

Check your email account for any previous emails you received from the seller - these may contain their contact information.
- Contact your payment provider

If you can't reach the seller, contact the service that you used to send payment. They may be able to reverse the payment.

***If you've already paid using PayPal***

If you've already paid for the item through eBay and you want to get your money back:

-- You can open a case in our Resolution Centre. You have to wait 7 days from the day you made your payment before you can open a case.
-- To access the Resolution Centre, go to:


-- Under "I bought an item," select "I haven't received it yet."
-- We'll walk you through the process for getting a refund. Because we removed the listing, you won't be able to look up the seller's contact information.

If you've paid for this item but haven't received it, please open a case in the Resolution Centre:

***If you've paid by WeEstern Union or MoneyGram***

If you've paid by Western Union or MoneyGram, contact the company directly (Western Union: 0800 833 833. Outside the UK, call +353 1 24 97 214 or MoneyGram +800 8971 8971).

-- If you paid by check, contact your bank to stop the payment.
-- If you paid by credit card, contact your credit card company to dispute the payment.


If you used PayPal, copy this link into a new browser window to find out whether your purchase is protected:


If you paid by another method, such as bank transfer or credit card, contact your bank or credit card company.

- Report that the matter hasn't been resolved

If you're not able to arrange a refund and you didn't receive the item (or it wasn't as described in the listing), please let us know. You can contact us from any eBay Help page.

We assure you that your eBay record won't be negatively affected by this matter. We've told the seller that this listing has been removed and that you're no longer obliged to complete the purchase.

Finally, as the listing has been removed, no Feedback can be left for the purchase.

We hope that this information helps you decide how to proceed in this situation. If you have any questions please do not hesitate to contact us.


Regards,

eBay Trust & Safety
 
умелец

умелец

Powerseller
Регистрация
19 Май 2008
Сообщения
2 528
Баллы
263
Местоположение
Україна
Тупая система еВау- она ставит нормального прода с аферистом в один ряд, - поди теперь разберись- что там учуяла или увидела "система безопасности"? Поди узнай- прод мошенник, или еВау устроил банальную проверку доков с блокировкой акка? Если Ваш посредник проверил работоспособность лота- то и волноваться особо нечего (и движений никаких делать не надо).
продавец удалил товар с ебая
Да нет, все как раз наоборот- еВау удалил то ли прода, то ли сам листинг (или всех сразу?- я это уже сегодня не узнаю, ибо валюсь с ног- а скоро утро, однако).
 
D

dacota

Начинающий
Регистрация
26 Янв 2012
Сообщения
113
Баллы
19
Местоположение
Lithuania
это не прод удалил, а сам ебай. лот был некорректно выставлен. прод может выставить его опять, соблюдая правила размещения лота. далее они страхуются на всякий случай, предлагая не оплачивать лот, в банан неоплата не превратится, либо, если оплата проведена, списаться с продом и обсудить дальнейшие действия, либо рефаунд и возврат товара по хорошему, либо поднимать диспут. и предупреждают, т.к. лот удалён, то по нему вы не можете оставить отзыв. ниже идёт инструкция, как вернуть деньгу, а в конце они вам машут ручками, желают не хварать и улыбаться.
если посредник проверил товар и он нормальный, то ждите посылку и не обращайте внимания на это письмо.
 
A

Antikiller

Начинающий
Регистрация
27 Окт 2005
Сообщения
132
Баллы
16
Проблема в том, что я не заказывал проверку товара у посредника. Они получили и мне переправили((и теперь жду кота в мешке...
 
H

Higem

Начинающий
Регистрация
17 Мар 2011
Сообщения
2 763
Баллы
19
Местоположение
Санкт-Петербург
Antikiller, хватит паниковать. Написано же "This listing was removed because it was listed incorrectly; therefore, the seller is free to re-list the item in the correct format. If you want to, feel free to bid on the item again if it's re-listed."
 
A

Antikiller

Начинающий
Регистрация
27 Окт 2005
Сообщения
132
Баллы
16
Хорошо:) Скоро посылочка придет и все будет ясно.
 
A

Admi78Rus

Новичок
Регистрация
2 Сен 2010
Сообщения
375
Баллы
0
Местоположение
Санкт-Петербург
45 дней с момента покупки не пропустите.
 
Live

Similar threads




Вверх
Live